website babble webmaster
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hoe schrijf je een laatste bericht aan je dierbaren?

Go down

Hoe schrijf je een laatste bericht aan je dierbaren? Empty Hoe schrijf je een laatste bericht aan je dierbaren?

Post by Admin Wed Jul 06, 2016 1:10 pm

Liefde is een relatief begrip. Je kan van iemand houden of je kan verliefd zijn op iemand. Het kan je familie zijn, vrienden, maar ook je geliefde. Wat het samenbindt, is het feit dat je dit wilt uitdragen. Je wilt het laten weten, ook op momenten dat je dat niet kan of wíl.

Soms zijn die momenten kortdurend. Je bent gewoon niet in staat om je gevoelens te uiten. Iedereen kent dit en daar is niets mis mee. Het wordt pas echt pijnlijk als je het helemaal nooit meer kunt vertellen. Als je dood bent bijvoorbeeld. Je laat dan je geliefde en vrienden achter met twijfel, terwijl dat helemaal niet nodig was. Je slaat niet alleen een gat met je definitieve vertrek, maar je doet dat ook nog eens zonder hen te vertellen dat je ze liefhad.
Denk er eens over na. Had je in zo’n geval niet heel graag een bericht achter willen laten? Een geschreven bericht, een geluidsopname waarin je aangeeft hoeveel je om hen geeft. Of nóg beter; een video bericht. Hier zien ze je en je doet je verhaal. Je laat ze nu zien wat je voelt. Wat ook de reden is geweest dat je dat niet kon doen toen je er nog was, je maakt het nu goed! Via een Nederlandse website die ik kort geleden ben tegengekomen, (www.namarie.com) heb ik dat gedaan en ik kan je zeggen, dat lucht op!

Moet je dan je laatste woord als een soort Testament uitspreken? Nee, natuurlijk niet! Het kan op zich helemaal geen kwaad om je zaken goed te regelen en je kan dit zelfs óók via die website doen. Maar wat belangrijker is, is dat je aan je nabestaanden laat merken wat je hen misschien tijdens je leven niet kon vertellen.

Hoe werkt dat dan?

Het blijkt erg eenvoudig te zijn om je laatste bericht achter te laten. Waar ik eerst als een huis tegen op zag, was nu een proces waarin ik er zelfs plezier in kreeg. Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik veel mensen om mij heen heb waar ik om geef. Ik ga ervan uit dat dit wederzijds is. Toch heb ik voor de éne een ander gevoel als voor de andere en juist daarin maakte die website het mij zo makkelijk. Je zit niet vast aan één bericht die je aan al je vrienden en familie stuurt, nee, je kan er wel 100 verschillende maken als je wilt. En je kan ze dan ook nog eens allemaal aan de afzonderlijke personen laten versturen als je er niet meer bent!

Eenmaal bezig met je berichten, merk je dat je soms beter iets kan zeggen, dan dat je dit kan schrijven. Hierin voorziet Namárië (schijnt “vaarwel” te betekenen) ook op een supergoeie manier. Je kan gewoon een geluidsopname of een selfie-video uploaden. Deze wijs je dan toe aan een ontvanger. Echt heel simpel. En naar mijn kinderen heb ik wat foto’s geüpload, waarvan ik zeker weet dat ze die nog nooit hadden gezien. Als ik onverhoopt kom te overlijden, dan weet ik tenminste zeker dat ze mij zullen herinneren zoals ik was.

Hoe weten ze dat je er echt niet meer bent?
Dat was voor mij ook de vraag. Ik wil natuurlijk niet dat mijn berichten worden verstuurd terwijl ik nog vrolijk rondloop. Nou, dat hebben ze erg goed geregeld! Via een reeks van gratis e-mailberichten en Sms’jes (die je zelf kan instellen) wordt je gevraagd te reageren. Doe je dat niet binnen een bepaalde termijn, dan gaat het systeem in een alarmfase. Nog niets aan de hand, want je kan vaak genoeg laten weten dat je nog steeds gezind bent. Op vakantie en je telefoon uit? Houden ze ook rekening mee! In het ziekenhuis en niet kunnen reageren? Is ook voor gezorgd via een “trusted party”. Deze club heeft het goed voor elkaar! Neem zelf een s een kijkje. Het is nog gratis ook voor de eerste maand, dus proberen kan, zonder dat je het maar een euro kost.

Admin
Admin

Posts : 31
Join date : 2016-07-02

https://websitebabble.board-directory.net

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum